Monotea: Nástupce podvodného a neseriózního Expert Softworks?

Monotea - webová prezentace

Včera se v diskuzi na tomto blogu (a také jinde na internetu) objevila nová informace kolem aktivit pana Kořínka a neseriózních praktik společnosti Expert Softworks, která se mimo jiné zabývala/zabývá prodejem produktu SMS Zdarma, SMS Posílač, Správce CD a DVD:

Monotea

Již při zběžném pohledu je evidentní, že nově založená firma Monotea má s předchozí firmou pana Kořínka mnoho společného. Stejné produkty, stejná adresa (která se v současné době na webu Expert Softworks už neobjevuje), stejný bankovní účet (1269371028/2400) apod. Otázkou je, zda-li pan Kořínek kromě webové prezentace změní i přístup ke svým klientům. A v neposlední řadě samozřejmě zůstává otázkou i to, jak se zachová k poškozeným klientům, kterým dříve nabízel produkty prostřednictvím Expert Softworks.

Pokud neznáte okolnosti kolem neseriózních a podvodných praktik této firmy nebo jste poškozenými klienty a chcete více informací, můžete se podívat na tyto články a diskuze pod jednotlivými články:

Čaník.cz: Spamuje Expert SoftWorks záměrně nebo omylem?

Čaník.cz: Expert Softworks: Jak na trestní oznámení?

Živě.cz: Varování před produktem SMS Zdarma z dílny Expert SoftWorks

PCWorld.cz: Varování od čtenářů PC WORLDu

Včera jsem taky dostal dva zajímavé maily od jednoho poškozeného klienta. Z těchto mailů vyplývá, že společnost Expert Softworks ještě 24. června rozeslala následující mail:

Expert Softworks

Nevyžádaný mail byl odeslán i přes přání klienta, aby mu již nechodily žádné obchodní nabídky od Expert Softworks. Více viz citace z mailu, který byl zaslán poškozeným klientem na adresu Expert Softworks:

“Nakonec jsem to vzdal a řekl jsem si, že už jsem přišel o více peněz díky podvodníkům, ale Vaše rádoby obchodní sdělení které jsem si nevyžádal, ba naopak několikrát jsem se snažil abyste mě vyřadili z Vaší databáze (přitom jsem se dozvěděl, že vyřazen jsem a přes to mi nadále chodí od Vás Vaše nezajímavé a podvodné obchodní oznámení mající za účel vylákat další peníze). Tímto považuji jakékoliv nabídky od Vás za Spam a také, v případě dalších nabídek podniknu další náležité kroky.”

Tento klient následně (za 2 dny) obdržel mail od nově vzniklé firmy pana Kořínka – Monotea:

Monotea - Žádost o zasílání obchodních sdělení

Co si z toho vzít? Co si myslíte o přístupu pana Kořínka? Patříte taky k poškozeným klientům? Jak tuto situaci vyřešit? Pustili jste se už někdo do toho hromadného trestního oznámení?

Poznámka závěrem

Pana Kořínka jsem mailem požádal o vyjádření k tomuto článku.

Expert Softworks: Jak na trestní oznámení?

Expertsoft - Jak na trestní oznámení?

Pod článkem Spamuje Expert SoftWorks záměrně nebo omylem? se rozběhla velmi zajímavá diskuze o nefér praktikách společnosti Expert Softworks (webové stránky Expertsoft.cz), která nabízí služby jako Správce CD a DVD, SMS Zdarma, SMS Posílač, ExSW Kontakty, Cascade. Jelikož nejeden z poškozených klientů této společnosti uvažoval/uvažuje o podání trestního oznámení na tuto společnosti, připojuji zde stručné info o tom, jak podat takové trestní oznámení + vzor, jak takové oznámení může vypadat.

Rovnou sděluji, že sám nemám žádné velké zkušenosti v této oblasti. Pokud by tedy měl někdo nějakou zajímavou nebo důležitou poznámku, určitě ji sdělte v diskuzi níže (případně podle ní ještě zaktualizuji tento článek).

Několik informací o trestních oznámeních

Dle serveru Občanská společnost je trestním oznámením:

“… podání, které obsahuje konkrétní skutečnosti, které nasvědčují spáchání trestného činu. Lze jej podat písemně, ústně do protokolu, faxem nebo elektronickou poštou. Trestní oznámení se podává buď státnímu zastupitelství, nebo u jednotlivých útvarů Policie ČR.” (zdroj: ECN.cz: Žaloba a trestní oznámení)

Důležité informace obsahuje také web Bona Linka. Mimo jiné uvádí:

“V oznámení je vždy třeba odpovědět na následujícího otázky o události:
– co se stalo?
– kdy se to stalo?
– kde k události došlo?
– kdo se trestného činu dopustil?
– jak k události došlo a jaké následky pro oběť přinesla?
– čím byl trestný čin spáchán? (myšleno jako způsob trestného činu)
– proč se podle názoru oznamovatele čin stal (motivace)?”
(zdroj: Bona Linka: Postup při podání trestního oznámení)

Je doporučováno v trestním oznámení požádat o vyrozumění. Policie je tak povinna do 30 dnů informovat o průběhu/krocích následujících po podání trestního oznámení.

Vzor trestního oznámení na společnosti Expert Softworks

Doporučeně

Oddělení Policie ČR v

nebo

Státnímu zastupitelství v

[vyplňte místo/adresu Policie ČR nebo Státního zastupitelství, kde oznámení podáváte]

od

[Vaše jméno a bydliště]

Věc : Trestní oznámení

Ve smyslu § 158 odst. 1 zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestního řádu) podávám tímto trestní oznámení pro okolnosti nasvědčující tomu, že byl spáchán trestný čin.

Trestní oznámení podávám na společnost Expert Softworks (webové stránky: Expertsoft.cz). V současné době na svých webových stránkách uvádí následující kontaktní adresu/údaje:

Václav Schánil mladší – Expert SoftWorks, U Cukrovaru 1075, 27801 Kralupy nad Vltavou, Česká republika

Tel.: +420 606 55 68 47, IČ: 742 71 237, Nejsme plátci DPH, Evidující úřad: Městský úřad Kralupy nad Vltavou

Odůvodnění trestního oznámení

[Zde stručně popište Váš případ – Např. poškozený Petr ve svém oznámení uvádí: “V prosinci minulého roku jsme obdržel e-mail od firmy Expertsoft s nabídkou různých programů. Zaujal mě konkrétně program správce CD/DVD. V nabídce byl slíben i vánoční dárek v celkové hodnotě 160 Kč z původních 599 Kč. Ihned jsem si program řádně objednal přes jejich server Expertsoft.cz. Emailem mi přišla zpráva o tom, že mám do několik dnů čekat program správce CD/DVD i s malým dárkem. Do dnešního dne jsem nic neobdržel, urgoval jsem e-mailem tento server, několikrát mi bylo robotem odpovězeno, že se moc omlouvají, ale sprogram se zdržel kvůli velkému zájmu a určitě přijde. Asi 6x jsem psal na firmu Expertsoft a pořád dostával ty samé výmluvy. Moc mi vadí, že takoví lidé zneužívají důvěry lidí a ptom je sprostě okradou. Potom mi už bylo jasné, že jde o podvodníky, a když jsem narazi na diskuzi na http://www.canik.cz/2007/11/04/spamuje-expert-softworks-zamerne-nebo-omylem/, bylo mi vše jasné.”]

Vzhledem k výše uvedeným okolnostem se domnívám, že tímto jednáním byla naplněna skutková podstata trestného činu podvodu a krádeže, a to na mé osobě a u řady jiných podvedených klientů.

Žádám Vás, aby jste mě ve lhůtě do 30 dnů od obdržení tohoto oznámení vyrozuměli o přijatých opatřeních a stavu věci.

S pozdravem

[Uveďte jméno, příjmení, Váš podpis]

V [místo a datum sepsání trestního oznámení]

V případě jakýchkoliv Vašich dotazů pište do diskuze.

Další zajímavé zdroje:

Legis.cz: Trestní oznámení – náležitosti vzoru

Spamuje Expert SoftWorks záměrně nebo omylem?

Spam

S blížícím se Dnem proti spamu jsem více citlivější na nevyžádanou poštu od českých spammerů. Jejich maily (byť nevyžádané) mají hned několik výhod – podstatně jednodušeji se dohledávají jejich odesilatelé, dá se na ně rychle a levně telefonicky nakontaktovat a případně celou situaci i (smírně) vyřešit + přimět/přinutit tyto české firmy k odpovědnějšímu přístupu při oslovování potenciálních zákazníků.

Před nějakými čtrnácti dny (17. října 2007) jsem se rozhodl vyzkoušet, jak funguje či nefunguje vyřazení z e-mailové databáze firmy Expert SoftWorks, která mě jednou za čas obšťastňuje jedinečnými novinkami (sic!) a novými a exkluzivními (sic!) produkty. Sice jsem tehdy ještě moc nechápal, proč mi od této firmy chodí nabídky zboží, ale to je zase jiný příběh.

Reagoval jsem na tento mail:

Expert Softworks

Požádal jsem o vyřazení ze zasílání informačních e-mailů. Při té příležitosti jsem jim ještě napsal přes webový formulář na jejich webu (ale o tom třeba někdy jindy). K mému překvapení mi po 14 dnech (1. listopadu 2007) přišel další informační mail:

Expert Softworks

Trochu jsem tomu nechápal. Jak tedy funguje jejich vyřazení z databáze? Jsem výjimkou nebo Expert SoftWorks kašle na jakékoliv vyřazování z databáze. To byly jedny z důvodů, proč jsem na Expert SoftWorks zavolal a nechal si vyžádat vyjádření.

Vážený pane Čaníku,

reaguji na náš telefonický rozhovor ze dne 2.11.2007.

Protože jste našim zákazníkem (máte od nás zakoupen produkt Seznam DVD registrovaný na adresu [neco@neco.neco]), zaslali jsme Vám, stejně jako dalším našim zákazníkům, nabídku slevy na nově vydaný produkt. Protože jsou naše informační e-maily korektně psány, tento e-mail obsahoval i odhlášení ze zasílání informací na danou adresu.

Bohužel naší vinou došlo při odesílání dalších reklamních sdělení k chybě, při které tato sdělení obdrželi i někteří již vyřazení uživatelé.

Za toto nedopatření se Vám velice omlouváme. Již jsme podnikli speciální opatření, aby k tomuto selhání již nemohlo dojít a na e-mailovou adresu [neco@neco.neco] již žádný e-mail nepřijde.

Takto samozřejmě reagujeme na případné stížnosti všech našich klientů.

Děkujeme Vám za pochopení a přejeme příjemný den.

S pozdravem, David Kořínek, Expert SoftWorks

Jak si to mám tedy celé vyložit? Co si o tom myslíte vy? Máte někdo podobnou zkušenost? Byl/Je to ze strany Expert SoftWorks záměr nebo šlo opravdu jen o nedorozumění a omyl? V diskuzi rád uvidím nejen vaše názory, ale stejně tak i názory a reakce pana Kořínka z Expert SoftWorks.