Petr Čaník vyučuje podnikatelskou etiku na Vysoké škole ekonomické v Praze. Navzdory svému oboru je alergický na moralizování v jakékoliv podobě. Spíše než dávání univerzálních odpovědí si cení diskuze nad otevřenými otázkami. Je autorem vysokoškolských skript zaměřených na podnikatelskou etiku a společenskou odpovědnost firem, odborných textů z této oblasti nebo například výzkumné práce pro Transparency International: Aplikace metod a nástrojů podnikatelské etiky v českém podnikatelském prostředí. Ve svých dalších profesních aktivitách se zaměřuje na oblast webdevelopmentu, webdesignu a marketingu. V neposlední řadě zůstává věrný i ekonomickému oboru, který vystudoval.
Svůj blog Petr Čaník zaměřuje především na témata blízká podnikatelské etice, infoetice a společenské odpovědnosti firem (corporate social responsibility). Kromě podnikatelské etiky či webdesignu se ve volných chvílích baví také neotřelou hudbou a ještě méně otřelými filmy. Je zakladatelem a šéfredaktorem hudebního webzinu Post-rock.cz, v jehož rámci občas zve do Čech zajímavé kapely. Mezi jeho další zájmy patří weby 2.0 a socialní sítě. Je milovníkem Last.fm a fandou Facebooku. Je iniciátorem a zakladatelem Dne proti spamu.