Reklama na Tento a britští Blur?

Slyšel jsem reklamu na Tento (papírové zboží) poprvé minulý týden a půl dne mi vrtalo v hlavě, kde jsem ten song už slyšel. Věděl jsem, že jsem iks let nazpět tento song poslouchal. Kdo si má ale po letech vzpomenout; navíc v tom kvantu naposlouchaných a oblíbených kapel. Nakonec mi to po pár hodinách docvaklo. Posuďte sami:

Reklama na Tento

Britští Blur a jejich song Charmless Man

Slyšíte to tam také nebo jen já trpím stihomamem? Neznám okolnosti, za kterých vznikla tato reklama; předpokládám, že má Tento vše ošetřené. Jen mě to zaujalo. Bez ohledu na tuto reklamu jsem si vzpomněl na situace, kdy právníci podle počtu shodných taktů definují náhodnou shodu a plagiát – viz třeba kauza Madonny a její skladby Frozen. A znovu pro jistotu píši: Věřím, že Tento to má ošetřeno. Jen se mi prostě všechny tyto věci pospojovaly a vybavily v jednu chvíli.

Mimochodem: Neznáte někdo bližší okolnosti kolem této reklamy? Jde o propůjčenou skladbu a jakousi „coververzi“ nebo je song natolik „pozměněn“, že nebylo třeba řešit autorská práva (opět samozřejmě v mezích současné legislativy)? Zajímalo by mě to. Pokud víte více okolo, určitě dejte vědět níže v diskuzi.

Aktualizace z 23:41 h

„Záhadu“ kolem reklamy od Tento před chvilkou rozsekl Ondra alias halogan. Přes Twitter jsem dostal jeho vzkaz:

@zputnik hele tak ta písnička je od francouzských Cocosuma s názvem Hey You!

A Ondra má recht. Takže žádní Blur, ale Cocosuma. No, asi už senilním. Neslyším zatím hlasy, ale slyším v nových kapelách dozvuky mé puberty a mých starých oblíbených kapel. Já tam ty Blury prostě slyším, byť Cocosuma je samozřejmě ta správná kapela v tomto videoklipu. Zjistím si o této kapele víc, zní šmrncovně.

Falešná identita: Před nedávnem Bison & Rose, nyní TN.cz

Tak to vypadá, že se nám zpravodajský kanál TN.cz zase vyznamenal. Dnes se na Webtrhu objevil odkaz na velmi zajímavý a investigativní článek Oldřicha Klimánka: TN.cz se páslo na vlakovém neštěstí spamem. To musíte vidět… Někdo pod rozličnými nicky dával na různé zpravodajské weby komentáře o tom, že nejaktuálnější ze všech aktuálních je aktuální TN.cz. Zdá se, že těmito falešnými identitami (vydávajícími se například za 12ti letou dívku), které lákaly na TN.cz či pomlouvaly jiné zpravodajské weby, stojí samotný zpravodajský kanál TV Nova.

Rychleji, výše, silněji? Tisková zpráva televize Nova

Možná si Nova vzala k srdci aktuální olympijské heslo… a proto mohla pár dní po vlakovém neštěstí ve Studénce vydal následující tiskovou zprávu: Videa vlakové havárie ze Studénky přinesla serveru tn.cz dvojnásobnou návštěvnost.

Videa z místa železniční nehody ve Studénce na Novojičínsku, které server tn.cz přinesl v pátek 8. srpna jako první, navýšila jeho denní návštěvnost na více než 153 tisíc reálných uživatelů. To je nejvíce od prvního květnového týdne, kdy byl zpravodajský server TV Nova spuštěn.

Praha 11. srpna 2008 – Návštěvníci zpravodajského serveru tn.cz mohli sledovat páteční tragické události z místa vlakové nehody jako první, a to prostřednictvím videa, fotografií a online reportáží přímo z místa dění. Celková návštěvnost serveru tn.cz byla v pátek 153 655 reálných uživatelů, což je téměř dvakrát více než průměrná návštěvnost v posledním týdnu.

„Lidé si už zvykli hledat u nás informace a videa v okamžiku, kdy se něco děje. Rychlost, s jakou tn.cz přináší aktuální informace a videa, je zcela srovnatelná s ostatními zpravodajskými portály. V tomto konkrétním případě jsme byli ještě mnohem rychlejší,“ říká šéfredaktor serveru tn.cz Zdeněk Šámal. ´

Rychlost zpracování celé události je výsledkem profesionálního zázemí a úzké spolupráce obou redakcí, televizní a internetové. Právě rychlost a obrazové zpravodajství je podle řady zpracovaných průzkumů přesně to, co uživatelé od zpravodajského serveru tn.cz očekávají.

[tisková zpráva TV Nova]

TN.cz – Návštěvníci za každou cenu?

Beru, že některé společnosti se drží hesla, že účel světí prostředky. Možná trochu v mysli dře, že jsou ochotni to dělat za všech okolností. Je však otázkou, jestli si něco takového může dovolit takový zpravodajský kanál. Situace je o to pikantnější, že falešné identity neskončily u pouhého „vábení“ na TN.cz, ale rovnou se pustily do pomluv jiných zpravodajských serverů. Nechají si to poškozené weby líbit? Uvidíme.

CT24.cz: Na rychlík Eurocity se zřítil most, sedm mrtvých, 70 zraněných

TN.cz není prvním ani posledním případem

V dubnu letošního roku otevřel Adam Javůrek velmi zajímavou diskuzi kolem falešných identit vytvořených společností Bison & Rose: PR agentura zneužívá blogy českých deníků. Nemůžu si pomoci, ale propagaci za pomoci falešných identit osobně považuji nejen za  velmi neférovou praktiku manipulace s internetovými uživateli, ale také za nebezpečnou. Společnost/agentura schovaná za falešnou identitou nekomunikuje se čtenáři, manipuluje s nimi (Buzz marketing, WOM, astroturfing: Komunikace nebo manipulace se zákazníky?).

Oldřich Klimánek požádal televizi Nova o vyjádření. Zatím se mu bohužel žádné odpovědi nedostalo. Možná by bylo zajímavé, férové i opodstatněné slyšet názor i druhé strany, tj. TV Nova. Co myslíte: vyjádří se Nova k tomuto případu? Co si o daném „spamování“ myslíte vy? Existuje jiné vysvětlení, než to, že spammerem je někdo z TN.cz? Že by opět externisti nebo brigádníci? I tentokrát si velmi rád přečtu vaše názory.

Tomáš Hanák přepíná s Ambi Pur Car 2motion

Miluji suché skeče, hlášky a vystoupení Tomáše Hanáka. O to více mně baví tato Hanákovská „teleshoppingová“ reklama na Ambi Pur Car2Motion. Nevím tedy, jak se prodejci (Sara Lee Czech Republic, a.s.) tento krok vyplatil/vyplatí, ale rozhodně potěšili skvělou a originální reklamou. Hanák začíná Horst Fuchsovi šlapat na paty.