Twio.cz a Esemes.cz: Dvě příjemná překvapení na začátku týdne

Tak jsem se dnes dostal ke dvěma novým webovým službám. Respektive ke třem… ale k napsání tohoto příspěvku mě dohnaly jen dvě z nich.

Twio.cz

Včera Jirka Zralý z BlueBoard.cz na Twitteru vypustil zprávu, že chystá na dnešek spuštění nějakého nového projektu. Dnes spustil Twio.cz, službu na sdílení obrázků na Twitteru. A můžu říct, že mě tím mile překvapil. Jde o českou obdobu služby TwitPic.com, kterou – podle svých slov – navíc obohatil o následující:

  • jednodušší nahrávání fotek – bez přihlášení;
  • možnost českých tagů;
  • (možná) budoucí implementace přímo do Twtitter klientů nebo Twitter homepage;
  • možnost v budoucnu nahrávat sety fotek.

twio-cz

Služba ještě potřebuje v lecčems doladit, ale i tak – služba je to sympatická a navíc Jirkou výborně zpracovaná po grafické i funkční stránce; ještě tedy to chce hlavně doladit nahrávání fotek z (některých?) telefonů.

Diskuze o této české službě pro sdílení obrázků na Twitteru najdete i na Webtrhu.

Esemes.cz

Druhou službu sputil David Kohout. Nejedná se sice o nic převratného (jde o jednoduchou webovku na zasílání SMS zdarma, kterých jsou dnes mraky), ale přesto tato služba stojí za zmínku. Oproti jiným tato služba totiž získává náskok díky jednoduchému rozhraní a přehlednosti. Uživatel tak nemusí přemýšlet, jaký operátor má příjemce.

Esemes.cz

„Úvodní stránka je maximálně jednoduchá, pouze logo a formulář na odeslání SMS, uživatele při posílání zprávy neotravuje žádná reklama. Myslím, že je zbytečné cpát do formuláře reklamu, když se uživatel soustředí na to, aby úspěšně poslal zprávu, takže na reklamu stejně nejspíše neklikne. Ta se zobrazí až po úspěšném odeslání esemesky, kdy už uživatel svuj cíl splnil. Nevím jestli je to dobrý nápad, každopádně až bude větší návštěvnost, dám na zkoušku reklamu i na úvodní stránku a uvidím.“ (zdroj: DavidKohout.cz: Představení Esemes.cz)

A ta třetí služba? Sitko.cz společnostil Centrum Holdings.

sitko-cz

Sítko v sobě skrývá čtyři jednoduché nástroje, kterými se snadno spojíš se svými přáteli a skupinami, jednoduše zorganizuješ akce a stále budeš vědět, co se děje u Tvých kamarádů a novinky k akcím. (zdroj: Sitko.cz: O službě)

Zatím se Sítkem nevím. Dostal jsem pozvánku, tak otestuji. Rozhodně si ale nemyslím, že budu přecházet z Facebooku. Přece jen je tato služba regionálně omezena na Českou republiku (případně Slovensko), čímž pro mě v mnohém ztrácí.

A co na tyto služby říkáte vy? Líbí? Nelíbí? Využijete? Rád uslyším vaše názory.

Nový Facebook: Faceliftem k větší přehlednosti

Sociální síť Facebook.com v těchto dnech změnil svou tvář. Mění se nejenom standardní šířka (u mě) z původních 800 pixelů na nějakých bratru 960 pixelů. Kompletně jsou také přeskládány jednotlivé části stránky. Posuďte sami.

Původní úvodní stránka (po přihlášení na Facebook.com)

Nový Facebook: Faceliftem k větší přehlednosti

Nová úvodní stránka (po přihlášení na Facebook.com)

Nový Facebook: Faceliftem k větší přehlednosti

Původní stránka Profil

Nový Facebook: Faceliftem k větší přehlednosti

Nová stránka Profil

Nový Facebook: Faceliftem k větší přehlednosti

Člověk si bude muset zvyknout na jiné uspořádání. Po nějaké dobře zde třeba sdělím své pocity – jestli současný facelift byl pro mě krokem k větší přehlednosti a ergonomii… nebo se v novém Facebooku ztrácím. A co na nový Facebook říkáte vy? Vítáte? Jste zvyklí na původní verzi?

7 důvodů, proč mám rád Facebook

Před časem jsem psal, že k sociální síti Facebook jsem byl ze začátku zdrženlivý. Zaregistroval jsem se tam před více než rokem a vcelku nechápal, k čemu mi ten „vyhajpovaný“ web může být. Poslední dobou mu však stále více přicházím na chuť a vidím jeho nesporné přednosti a možnosti. Ve stručnosti zde uvedu jen některé z nich.

1. Možnost dát svým přátelům a známým vědět, co je u mě nového

Mám kvantum přátel a už delší dobu jsem řešil problém, jak některým z nich dát vědět, co nového se u mě šustlo či změnilo. Facebook je v tomto příjemnou odpovědí. Není v podstatě ničím jiným než jednoduchou nástěnkou, kde informuji o tom, co je u mě nového. Byla by to samozřejmě zbytečné, pokud bych se to samé jednoduše a rychle nemohl dozvědět já o svých přátelích… a pokud bych s nimi nemohl jednoduše komunikovat. To vše mi Facebook umožňuje.

2. Jedna síť, která vládne všem

Samozřejmě by mě moc nebavilo, pokud bych musel to, co již píši jinde pracně vypisovat či přepisovat znovu na Facebooku. Facebook slouží jako centrum, kde se mi shromažďují informace z různých míst. Prostě si Facebook propojíte s dalšími weby/aplikacemi. Máte Twitter? Nechte si ve svém profilu zobrazovat, co do něj právě píšete. Máte blog? Nechte si přes RSS načítat, co jste do něj právě napsali. Používáte Last.fm? Není problém, prostě si na Facebooku zobrazte, co právě posloucháte. Facebook je prostě jedna síť, která vládne všem.

3. Soukromí: filtrování, co komu sdělím

Na Facebooku můžete mít samozřejmě kvantum různých přátel – od spolužáků ze školy, po rodinu, rodinné přátele, spolupracovníky apod. Je jasné, že všem těmto svým známým a přátelům pravděpodobně nechcete sdělovat stejné věci. Rodině chcete ukázat fotky z výletu, ale nechcete se o ně dělit s pracovníky nebo firemními partnery. Není problém. Jednotlivé přátele a známé si přiřadíte do různých skupin a podle libosti filtrujete sdělovaný obsah. Míra soukromí je na vás.

Facebook - 7 důvodů, proč mám rád Facebook

4. Soukromí: Facebook coby „uzavřený systém“

Uzavřeným mám nyní na mysli to, kdo může nahlížet do Vašeho profilu. Ve srovnání s Myspace.com (který mě iritoval, irituje dodnes) je Facebook podstatně uzavřenějším. Dokud si uživatele nepřidáte do svých kontaktů, nejsou schopni se o Vás dozvědět téměř nic. A pokud už se rozhodnete pro přidání kontaktu, opět můžete filtrovat množství sdělovaných informací – viz bod výše.

5. Jednoduché nahrávání fotek a fotogalerií

Facebook mě překvapil možností snadného importu fotek. Jednoduchá služba, jak druhým ukázat nové fotky, diskutovat o nich, případně jim na fotkách ukázat, kdo je kdo. A opět jsme u výhody filtrování – vy jste ti, kdo určují míru soukromí.

6. Cílení reklamy

Na Facebooku můžete prezentovat svůj produkt, značku, firmu… Výhodou takto vedené reklamy je její cílenost. Při zadávání reklamy si můžete přesně zvolit okruh těch, kteří budou reklamou „zasaženi“. Již při zadávání reklamy vidíte velikost oslovené skupiny uživatelů Facebooku. Více o reklamě na Facebooku v některém z příštích článků.

7. Česká lokalizace

Už jsem o tom psal v předchozím článku: Komunitní síť Facebook už umí česky. Facebook je už nějaký ten den konečně dostupný v češtině (některé části stále ještě potřebuji dopřekládat, ale je to jen otázkou času). Česká lokalizace je imho jeden z důvodů pro jeho větší rozšíření v našich končinách. A to byl také důvod, proč jsem o zřízení účtu na Facebooku přesvědčil mou sestru, která žije na jiném konci republiky… a mé rodiče, pro které je česká lokalizace alfou a omegou jejich pohybu po internetu (podobně jako pro kvantum jiných).

Facebook - 7 důvodů, proč mám rád Facebook

Lehce mimo – propojení Digsby s Facebookem

Používám IM Digsby. Neslyšeli jste zatím? Měli byste. Vychytaný kecálek, který vedle klasických kecálků (MSN, ICQ, GoogleTalk, Jabber, Yahoo, AIM) integruje různé sociální sítě včetně Facebooku. V rámci Digsby tak mám stále přehled, co se děje na Facebooku a mohu díky němu využívat i Facebook Chat. Drobnost, která potěší. O Digsby podrobněji snad jindy. Zatím můžete o Digsby číst zde, zde, zde nebo zde.

Ale zpět k síti Facebook. Používáte? Patříte mezi spokojené a časté uživatele? Jaké klady a zápory jsou s Facebookem spojeny? Neváhejte a podělte se o své zkušenosti v diskuzi.