(Ne)bezpečný internet: Kde je Miro?

Zodpovedne.sk

Na Slovensku rozběhli zajímavou mediální kampaň zaměřenou na prevenci před možnými hrozbami v éře internetu a mobilní komunikace. Kampaň je cílena především na rodiče s dětmi… a dotýká se takových ožehavých témat jako je pedofilie, pornografie, násilí ve hrách a extrémismus. Součástí kampaně je také televizní spot: „Kde je Miro?“ Že jste ještě neviděli? Měli byste…

Slovenský spot: Kde je Miro?

„Spotom chceme vyvolať diskusiu o používaní internetu a mobilných telefónov,“ uviedla Andrea Kerestešová, moderátorka relácie Cookie.sk, ktorú vysiela STV. „Veríme, že spot Kde je Miro? bude mať u divákov podobný ohlas, ako projekt Zodpovedne.sk a nadviaže na svoje úspechy v ďalších krajinách EU,“ dodáva Miroslav Drobný, koordinátor projektu. (zdroj: Zodpovedne.sk)

Původní verze spotu (nazvanou „Wo ist Klaus?“) připravilo již v roce 2005 německé centrum pro bezpečný internet KlickSafe.de. Mimochodem tento spot získal v roce 2006 ocenění AME Awards na mezinárodním festivalu v New Yorku.

Německý spot: Wo ist Klaus?

„Prečo zvyšovať povedomie o zodpovednom správaní sa na internete a v mobilnej komunikácii? Podľa výskumu v Českej republike 91% detí poskytne svoju emailovú adresu neznámej osobe, 79% poskytne svoje telefónne číslo, 72% fotografiu, takmer polovica poskytne adresu domov! Na stretnutia s neznámou osobou viac ako 50% detí aj príde bez vedomia svojich rodičov.“ (zdroj: Zodpovedne.sk)

Samotný projekt Zodpovedne.cz, do kterého spadá i spuštění televizního spotu „Kde je Miro?“, se rozběhl již v létě 2007. Hlavní mediální kampaň začala v lednu 2008. Projekt bude finišovat v dubnu 2009. Dle oficiálního webu projektu jsou během realizace projektu připraveny následující výstupy:

Pomoc.sk – helpline linka 0800 500 500 (číslo pro Slovenskou republiku) – 24 hodin/7 dní, spuštěna od 6. 2. 2008

Cookie.sk – TV relace 42 částí, týdně po celý rok 2008, 5 – 15 minut.

– 2 internetové portály: Zodpovedne.sk, Pomoc.sk

– 300.000 ks učebnic, pracovních sešitů s informacemi o projektu v základních a středních školách.

– 40.000 ks plakátů, letáků, brožur

– Rozhlasové vysílání, Periodický tisk, 8 pracovních setkání v krajských městech, Týdenní tour Safer Internet, Kulaté stoly pro lokální autority, Seminář pro rodiče a deti, Letní počítačové kurzy

– TV spoty.

Co si o této problematice myslíte vy? Zaslouží si toto téma pozornost ze strany rodičů? Uvědomují si rodiče veškeré hrozby? Nebo je to jen nafouknutá bublina?