Řekni, kde ty levné banky jsou?

Opravu nevím, co mi a mým blízkým všichni ti „poradci“ v bankách nabízejí za produkty. Kdekoliv se otočím, vidím reklamy na bankovní produkty, které jsou zadarmo, bez poplatků… nebo nanejvýš za hubičku. Pak, když dojde na lámání chleba, tak se ukáže, že zrovna na ten můj produkt se to nevztahuje a můj běžný účet slovíčko „zadarmo“ obchází velkým obloukem.

Například dnes dopoledne. Jdu do bankomatu vybrat peníze a před transakcí na mě vyskočí nějaká reklama o tom, že „toto je už konečně ta banka, kde poplatky nemají místo“. Aspoň takový pocit si odnáším od toho bankomatu. Jdu k přepážce a chci provést jednoduchou operaci, která ještě před nedávnem byla zadarmo. Docela pak koukám, když mě zaměstnankyně informuje, že za složení pár trapných peněz na kamarádův účet mám zaplatit 50 Kč. Vždyť přece ještě před pár měsíci to nebylo třeba. Nějak mi hlavou probleskne ona – doslova pár desítek vteřin stará – zkušenost s tím, že podle reklamy jsem přece konečně v bance, kde poplatky nemají místo. No, nic…

Přijedu večer domů. Manželka zrovna zkoumá jeden ze svých účtů… a zase se nestačí divit, kolik si ta banka strhla na poplatcích. Přesně ta banka, která jednou masíruje „PR žvásty“ o tom, jak ředitelé jsme vlastně my… a jindy (po spojení s jinou bankou) si z její reklamy odnáším subjektivní pocit, že to u nich přece musí být nej, nejlevnější a prostě báječné každým coulem.

Nevím, kde se stala chyba? Poslouchám špatně? Odnáším si z těch reklam zkreslený pocit? Utloukají nás banky aspoň slovy, že jsou nej… když jim to nejde doslova? Věří, že tomu uvěříme? Sakryš, taky patříte k těm „vyvoleným“, kteří mají produkt, na které se z nějakých (aspoň pro mě záhadných důvodů) nevztahují všechny ty zázračné služby bez poplatků? Nevím, kde je chyba. Co vy na to?

O komunikaci a otevřenosti: Pro mBank nejsou zákazníci nuly!

mBank

Na konci minulého roku jsem se zde zmiňoval o zajímavé a v podstatě krásné slovní hříčce v reklamní kampani společnosti mBank. Vzpomínáte si na jejich kampaň, že „všechny nuly platí“?

Potěšilo mě, že se mi včera z mBank ozval Adam Zbiejczuk s vysvětlením:

Dobrý den,

Jsem zodpovědný za webmarketing mBank a úplně náhodou jsem na linkuj.cz narazil na Váš článek o naší prosincové reklamě. Vím, že už je to docela dlouho, ale co se týče toho sloganu „všechny nuly platí“, tak jsme si to uvědomili sami, i když to nebylo vlastně původně plánované, a spíše jsme měli obavy, aby to lidi nepobouřilo. Ale pokud vím, tak si toho všiml skutečně málokdo, a na netu jste o tom psal asi jako jediný, nebo jsem to aspoň předtím nezaznamenal. Takže tolik k reklamě…

Přeji pěkný den. S pozdravem,

Adam Zbiejczuk

webmarketing specialist

1. bankovní blogger

Je príma, že je „záhada hlavolamu“ rozluštěna… či přinejmenším okomentována ze strany mBank. Co je pro mě ještě více potěšující je skutečná otevřenost s jakou mBank vystupuje vůči veřejnosti. Vedle fungování blogu, diskuzního fóra a odlehčených reklamních spotů je to například i to, že je ochotna zareagovat na nějaký článek. Samozřejmě si tím vytváří pozitivní obraz. A v tomto případě ho rád šířím.

Poznámka závěrem:

Tento článek není žádným laciným (či předem domluveným) PR. Napsal jsem ho prostě proto, že mě takové příklady z podnikatelské praxe těší.

mBank: Všechny nuly platí! Dvojsmysl nebo náhoda?

mBank

Tento text berte s rezervou. Není myšlen zas tak vážně. Je spíše z říše konspirací a nadsázky, než ze světa seriózních analýz a odhalení. Při myšlenkovém ladění na sledování Burtonova Karlíka a továrny na čokoládu se ani není čemu divit. Fantazie v tu chvíli působí více, než je obvyklé.

Tak dnes v TV běžela další Burtonova „pohádka“ – Karlík a továrna na čokoládu. Upřímně, miluji Burtonovy filmy (Ospalá díra, Ed Wood, Mrtvá nevěsta Tima Burtona, Střihoruký Edward, Vincent a další). Něco s tak prazvláštním kouzlem se jen stěží popisuje a řadí tohoto amerického režiséra k tomu nejlepšímu, co světová kinematografie představuje.

Ale k věci. Před samotným filmem se „nečekaně“ přihnala várka reklam. Osobně, mám reklamy rád. Nevadí mi a občas je to v TV to nejzábavnější a nezajímavější. Upřímně, tímto ani tak nechci vyvyšovat kvalitu reklam, jako decentně napsat, že v TV vcelku není co sledovat. Dnešek měl být příjemnou výjimkou. Vždyť pouští Burtona (mimochodem za pár hodin běží na ČT2 Ed Wood). Ale zpět k reklamám před filmem. Poslouchal jsem je jen tak na jedno ucho a druhým okem sledoval monitor notebooku. A v tu chvíli to přišlo. Právě běžela reklama na služby mBank. Slyšel jsem ji už x-krát, takže vcelku nebylo co řešit. Tentokrát mi však třískla do hlavy jedna ze závěrečných hlášek: „Všechny nuly platí!“ Všechny nuly? Nuly coby sazby za služby mBank? Nebo nuly coby lidé, kteří zůstávají u současných podmínek konkurenčních bank? Je to garance služeb nebo narážka na zákazníky jiných bankovních domů? Je to nádherný dvojsmysl? Hm, záměr nebo náhoda? Co si myslíte vy?

Netuším, ale aspoň mě to přinutilo dokončit zřízení jejich účtu. Uvidím, jak se osvědčí a jestli v konečném důsledku vyjde vítězně mBank a její uživatelé nebo ti, kteří platí jiným bankám. Fandím mBank.