Twitter: Instantní poselství předurčené k bleskurychlosti

Nechal jsem zde na blogu delší dobu vyvěšenu anketu “Jak často používáte Twitter?” Osobně, výsledky mě překvapily. Celkem hlasovalo už relativně zajímavý vzorek 303 lidí… a pro mě nečekaných 43 % hlasujících “neví, co je to Twitter”. Dalších 28 % hlasujících Twitter zná, ale nepoužívá. Zbylých 29 % je rozděleno mezi pravidelné uživatele Twitteru až po občasné twitteristy.

Když jsem v minulém měsíci na VŠE Praha vedl jeden z kurzů Podnikatelské etiky, překvapila mě podobná neznalost Twitteru. Myslel jsem, že v této grupě lidí bude zastoupení uživatelů Twitteru větší. Tuším, že se mi přihlásil jeden (maximálně dva) z 22 studentů. Minimální počet dalších studentů mělo tušení o tom, co je to Twitter. Čekal jsem více. Mimochodem, jestli Vám zajímají aktuality ze světa podnikatelské etiky, pak můžete zkusit http://twitter.com/etika.

twitter-graf

Proč používám Twitter?

Co vůbec na tom Twitteru vidím? Vcelku nic. V jednoduchosti je jeho obrovská síla i omezení. Do 140 znaků, které máte na napsání jednoho tweetu se toho nevleze příliš mnoho. Zároveň je to ale dostatečný prostor na upozornění, kde se co zajímavého děje. A v tomto vidím hlavní sílu Twitteru. V tom, čím je reklama v komerční komunikaci, je pro mě Twitter v internetové komunikaci. Veřejnou SMSkou, instantním poselstvím, poselstvím dostatečně sdílným k tomu, aby se člověk chtěl dozvědět více… a dostatečně krátkým, aby se šířilo bleskovou rychlostí. Rychlost, s jakou se dostanu k zajímavým informacím – to je pro mě jedna z hlavních předností. Další je třeba možnost bleskurychle předat toto poselství dál, když ho uznám za dostatečně zajímavé. Virální efekt, s kterým se pak může tato zpráva šiřit, pro mě z Twitteru dělá důležitý informační zdroj – aktuálních informací, drbů, afér, kauz nebo osobních životních zkušeností. Stačí mít pouze zajímavé lidi, které sledujete a z Twitteru se stane užitečný nástroj, rychlejší než kterékoliv jiné médium.

Mimochodem, jestli chcete sledovat můj Twitter, najdete mě na http://twitter.com/zputnik. A pokud se chcete o Twitteru dozvědět více, doporučuji Vám pro začátek třeba zajímavý článek Lupa.cz: Twitter pro začátečníky.

Autor článků:

Petr Čaník zde napsal již 204 článků. Petr je jednatelem a marketingovým ředitelem ve společnosti Plus Design & Marketing. Vyučuje také podnikatelskou etiku na VŠE v Praze. Navzdory svému oboru je alergický na jakékoliv moralizování. Spíše než dávání univerzálních odpovědí si cení diskuze nad otevřenými otázkami. Více informací...

2 komentářů pro tento článek

  1. wiruzik píše:

    Na VŠE zná a používá Twitter opravdu jen minimum lidí. Zkrátka bych nehrnul všechny ty sociální sítě do jednoho pytle – Facebook je v našich končinách známý, ale Twitter sem pořád „nedorazil“, respektive používá ho jiná skupina uživatelů..

  2. Seby píše:

    Je to tak, wiruziku.
    Vetsina mych pratel jsou technickeho razeni, prinejmensim nejsou v technologiich ztraceni. Pulka (mych pratel/okoli), co socialnimi sitemi nezije, o Twitteru nikdy neslysela, druha pulka, co ma Myspace a FB profily uz leta, o Twitteru taky nikdy neslysela. Mezi nimi jsou jen ‘drobky’ kteri Twitter pouzivaji, ale zase, ne v takove mire, jak to vidime vic na zapad.
    Sam si na Twitter teprve navykam, ale uz ted nechapu, nenalezam duvodu, proc v Cechach tato socialni sit nepenetrovala tak jako ty ostatni (FB,MS).