Raiffeisenbank – banka inspirovaná klienty?

„Dobrý den, dovolal jsem se do banky inspirované klienty?“ Takto jsem před pár dny začal hovor na linku Raiffeisenbank. Nedalo mi to, neodolal jsem. U (e)banky, která se tímto „mottem“ prezentuje na každém kroku, jsem si to prostě neodpustil. Pár minut předtím jsem se totiž podíval na svůj účet a zjistil, že si Raiffeisenbank za platbu pár tisíc Kč na Slovensko naúčtovala 950 Kč. Poplatek tak vycházel nějakých 15 % z výše zaslané částky. Všechno toto bych byl schopen akceptovat, kdybych při platbě nevolal na jejich infolinku a nepídil se po tom, kolik za tuto srandu zaplatím. 300 Kč, které jsem se z infolinky dozvěděl, jsem byl ochoten akceptovat. Cena nad 400 Kč mi však vychází dráž, než nasednout do svého auta a udělat si výlet do 90 km vzdáleného Púchova, kde bych peníze vlastnoručně předal. 950 Kč mi v tomto kontextu přijde jako nehorázná částka. Proto můj údiv, proto můj telefonát na infolinku a proto asertivní tón, s jakým jsem celou diskuzi vedl. Už mě prostě přestává bavit jakákoliv spolupráce s touto bankou, a tak jsme nakonec skončili u žádosti na reklamaci – uvidím, co z toho nakonec vyleze.

Ano, ačkoliv mám rád reklamy, jsem abnormálně alergický na jakékoliv reklamy této banky. Když na mě z TV zazní hláška „banka inspirovaná klienty“ musím rychle zaměstnat ruce, aby tím neutrpěla nevinná televize. Nebaví mě to. Něco málo jsem se rozepsal již v článku Řekni, kde ty levné banky jsou?. Asi si dám do nového roku předsevzetí skončit s bankami, které se imho chovají hůře, než považuji za přípustné.

A co vy a banky? Jak vám to s nimi jde? Nechávají se ty vaše inspirovat klienty nebo mají jen „kreativní“ marketingové oddělení a přitom na klienty kašlou všemi směry? Jsou pro vás bankou inspirovanou klienty nebo bandou vytahující z vás neakceptovatelnou výši peněz?

Douška závěrem: Při psaní nadpisu jsem se překlepl a ve slově „banka“ nechtě zaměnil „k“ za „d“… že by ruka osudu?

Autor

Petr Čaník

Petr je jednatelem a marketingovým ředitelem ve společnosti Plus Design & Marketing. Vyučuje také podnikatelskou etiku na VŠE v Praze. Navzdory svému oboru je alergický na jakékoliv moralizování. Spíše než dávání univerzálních odpovědí si cení diskuze nad otevřenými otázkami. Více informací...

291 komentářů: „Raiffeisenbank – banka inspirovaná klienty?“

  1. RaiffeisenbanD? Zrejeme zabavnej produkt ;) Kdyz uz tady trolim…ja tyhle „zahranicni“ platby nejradsi resim PayPalem.

  2. Skvělý a velice pádný přispěvek péťo!) Ačkoli jsem bez této zkušenosti, tak zcela propadám stejnému rozhořčení, které je za dannych parametru zcela jediné východisko. Alibisti se držej naší země co to jen jde. Konečně telefonní operátoři za to slízli na Štrasbuskym pranýři nějakej ten sekec, tak jsem myslel, že tyhleti už jsou v merku. Ale asi brzo.(

  3. Při odesílání zahraniční platby je opravdu účtována částka ve výši 1%, min. 300,- Kč, max. 1.500,- Kč. Záleží na tom, jakou částku jste zasílal a jaký typ poplatků ze 3 možných variant jste zvolil.

  4. Mne náhodou jejich reklamy upřímně (byť pubertálně) baví: nikdy se tak docela neubráním smíchu když na sebe protagonisté reklamy na rovinu prozradí že „jsou srajfky“. (Vybavuje se mi to i navzdory tomu, že v novějších verzích je to přeformulované.)

  5. Tondo, šlo o 7500 Sk (tj. nějakých 6600 Kč). Platil jsem variantou OUR (tzn. náklady své i příjemce jsem nechal na sobě). Reklamaci jsem uplatnil z toho důvodu, protože z rozhovoru mi vyplynulo, že oněch 300 Kč zaplatím v případě oné varianty OUR. Resp. bylo mi nabídnuto, že mohu nechal část nákladů zaplatit i příjemce, ale obával jsem se, že v součtu zaplatíme oba dva více, než když nechám poplatky jen na sobě. Nahraný záznam, který je předmětem reklamace, by měl ukázat, na čí straně došlo k omylu. Já k té variantě OUR přistupoval proto, že jsem byl ochoten akceptovat částku 300 Kč, ale ne vyšší.

  6. To je zlodějna našich bank. Když mám peníze na účtu a nic celý měsíc neudělám, příjdu min. o 120 Kč, o plusu v úrocích si nechám zdát. Vyzkoušel jsem banky u kterých se opravdu nic neplatí, a funguje to. Problém je předělat číslo účtu u všech kteří ho už léta mají k jakékoli platbě, a tak čekám na schválení zákona o převodu čísla tak jako je to u mobilů. Potom neváhám ani minutu. Popis našich poplatků v bankách koluje v USA jako super vtip, nebo prostě nevěří, proč si to lidi nechají líbit.

  7. Petr: Chápu, pak se jednalo o nedorozumění při sdělování informace. Částka 300,- Kč by byla hrazena v případě sdílených nákladů (SHA). U typu OUR se jedná o částku 300,- Kč + výlohy banky příjemce, které závisí na konkrétním ústavu. Ačkoli musím uznat, že částka 650,- Kč za příchozí platbu na straně slovenské banky se mi zdá minimálně přemrštěná. Snad Vaše reklamace bude brzy vyřízena.

  8. Tomu říkám poplatek :-) Problém je v tom, že na sobě v ČR necháme dříví štípat…
    Jen stručná poznámka k tomu volání na infolinky a helpdesky. Vždycky je hodí zapsat si jméno a čas volání. Samozřejmě nahrávka hovoru je nejlepší materiál.

    Ať ta reklamace vyjde!

  9. Čau Péťo – doporučuji Fio – vedení účtu i vše ostatní zdarma, číslo účtu (se slovenským kódem banky) platí i na Slovensku

    viz http://www.odklepnuto.cz/df-msgs.php?id_th=1365

    a citace z tohoto webu zde(sám jsem nezkoušel, nicméně mé cca roční tuzemské zkušenosti s FIO jsou vynikající…):

    —začátek citátu—
    „Po dlouhé době jsem navštívil pobočku FIO a při hovoru s příjemným šéfěm brněnské pobočky jsem zjistil dalši novinku kterou v mém případě považuji za úžasnou. Český účet FIO je současně i slovenským účtem, při platbě ze Slovenska stačí dát jen jiný kod učtu, místo 2010 se zadá kod 8330.
    Z Česka se tedy platí na můj účet 210000xxxx/2010, ze Slovenska na ten stejný 210000xxxx/8330
    Platba je bez poplatku. Stejně tak je platba z českého účtu FIO na jakýkoliv účet na Slovensku bezplatná. Jen se musi zadat v platebním příkaze slovenská koruna a systém provede konverzi. Pro toho kdo více obchoduje se Slovenskem je to naprostá bomba. Je samozřejmě mozné i přes Paypay, ten ale má málo kdo a je těžké někoho
    nutit aby třeba kvůli jednomu obchodu se registroval.
    Údajně podobné možnosti poskytuje i ČSOB, převody jsou již ale zpoplatněny.
    FIO se snaží a pro toho kdo hodně obchoduje na internetu je naprosto nejlepší volba. Já zde mám firemní i soukromý účet a ušetřil jsem již tisíce oproti původním bankam. A navíc ještě dostávám nějaký úrok.

    Mohu jen každému vřele doporučit. Nemaji sice barnumskou reklamu jako jiné pofiderní banky, funguje tam vše přesně jak má.“
    —konec citátu—

    v neposlední řadě skvělé termíny plateb: příchozí D+1, odchozí D+2, zrychlená D až D+1 (zpoplatněno 1,50Kč:-)

    Přiznání: tuto reklamu mi Fio těžce zaplatilo mou roční 110% spokojeností s jejich službami…

    Richard

  10. ten zobrazený odkaz byl ještě před chvílí bez prvních cca 12 znaků – proto ta oprava…co na to programátor???

    ještě dodatek: Fio mi za ten rok ušetřilo oproti ČSOB cca 4-5000Kč

  11. koukám, že ten odkaz dále žije svým vlastním životem (chvílemi se mi zobrazuje dokonce správně – mám Win2000+Firefox 3.0.2)

  12. Ojojojoj, chtěl jsem ještě vyzkoušet eBanku, než dočista zanevřu na české banky a jejich přístup (teda né úplně, jediná banka, se kterou jsem již více než půl roku maximálně spokojený je mBank – prakticky potřebuji jen internetové bankovnictví, embosku a kreditku – a k tomu vše bez poplatku). Takže díky za článek, ušetřím další kačáky. Takže české banky (vyjma mBank) už NE. Nejhorší v českých bankách jsou poplatky za každou kravinu a jejich přístup – kolikrát ani pracovníci neví, co ano a co ne. České banky Vás mají rád a smějí se na Vás (to proto, jak Vás oškubávají).

  13. Ze zkušenosti vím, že asertivní (nebo dokonce „nasertivní“) tón je naprosto zbytečný. Ty chudinky a chudáci na call centru za jednání svého zaměstnavatele opravdu nemohou, tak proč se na ně vztekat nebo vytahovat rádobyvtipnou hláškou z reklamy? I když v momentě kdy mne něco opravdu dopálí, tak se tomu samozřejmě také neubráním …

    Osobně mne velmi mrzí, že eBanka byla pohlcena RF. Účet jsem zatím nepřestěhoval jinam jen kvůli běžícímu úvěru a vymakanému online bankovnictví, které naštěstí zůstalo. Protože podle mých zkušeností, je to bankovní ústav, kde jedno oddělení nemluví s druhým a bit je pak jejich klient. Fakt škoda.

  14. Souhlasím s Richardem. S Fio mám ty nejlepší zkušenosti. Používám to jako hlavní bankovní účet pro Directo a poplatky jsou nulové. Jedinou nevýhodou je fakt, že nemají IBAN, proto je nutné platby do zahraničí provádět přes jejich sběrný účet o ČSOB, jinak je to ale super banka.

  15. Dovolil bych si ještě pár poznámek k diskuzi:

    – mBank se dle mého mínění dá těžko považovat za českou banku

    – u mBank mám ničím nepodložené obavy, že si časem milióny vložené do TV reklamy na klientech přece jen nějak vybere

    – zas bych nebyl tak nadšený z těch zahraničních bank – například mám zkušenost s LBBW (koupí BAWAG bank vstoupila na český trh): z různých srovnání (listopad/2008) se zdála jejich úroková sazba pro refinancování hypotéky jako jedna z nejnižších. Při osobní návštěvě mi ale vypočetli měsíční splátku vyšší než u banky, kde je úrok o 0,74% vyšší (obě nabídky srovnávány bez měs.poplatků)! Nebyli schopni vyvětlit, proč při stejné délce splácení a nižší úrokové sazbě to tak je.

    – další zahraniční hvězda – UniCredit Bank: na mailový dotaz na spěchající refinancování hypotéky se mi „pružně“ ozvali po 29 dnech…

    – takže zahraniční banky ano, ale asi nejlépe u zahraničních poboček, u nás se totiž často chovají „po česku“

  16. IBAN u FIO: v červnu 2008 zažádali o bankovní licenci, což prý trvá rok, takže pak zřejmě bude i IBAN. Doufejme, že jinak vše zůstane při starém.

  17. Hehe, Ríšo, kdybych tě osobně neznal, tak bych si říkal, co se mi to tu objevilo za spammera. ;) Díky za tip. Asi brzy vyzkouším. Jinak během dneška vypublikuji, jak jsem s RB.cz dopadl.

  18. Inspiroval jsem se U lípy….

    Tak abych Fio jen nechválil:

    – karta zdarma s limitem jen 15kKč (týdně!!), další dle ceníku ČSOB (ale dostaneš i ke každému podúčtu (např. spořící Fio konto, kterých lze tuším založit více, takže pokud někoho baví nosit 5 karet a pamatovat si PINy…), já jsem zvyklý na 80kKč (denní!!) limit u ČSOB, která je „zdarma“ v rámci 4000Kč ročních poplatků

    – pobočka v NJ otevřená 1x týdně

    – hotovostní operace nejblíže v Ostravě a (tuším) FM

    – Internetbanking nejdříve se mi zdal složitý, ale když jsem si zvykl, tak poznávám, že je vynikající – dělali ho zřejmě burzovní kolegové z Fio e-Broker, takže není až tak přítulný, ale zase obsahuje mraky různých přehledů a filtrů, což jsem časem ocenil. Dá se vyzkoušet demo, odkaz už sem nedám, ať ně neudáte na ÚOOÚ…:-)

    Ale to jsou věci, které mi nedělají problémy – embosovanou kartu nepotřebuji, spíš mi vadí ten nízký limit, takže mám 2 karty. Ten limit zřejmě půjde zvednout, ostatně u ČSOB jsem taky měl nejdříve 30kKč.

    – ty platby do zahraničí jsem zatím nepotřeboval

  19. Banka inspirovaná klienty mi prostřednictvím mé nové osobní bankéřky (kolikáté už?) sdělila, že zavádí „drobnou změnu“ a sice že program „základ zdarma“ bude zdarma jen když tam přijde ne 15 tis. měsíčně, ale 20 tisíc měsíčně. Zeptal jsem se slečny, pro koho je to drobná změna, jestli pro mě, nebo pro banku. Tak prý že si mám zvolit eKonto, že budu mít samé výhody. Třeba první dva výběry z bankomatu eBanky (RF) zdarma. Tak říkám: „A za kolik budu mít ty další výběry z bankomatu ostatních bank?“. Prý za 39,90. Jsem se jí zeptal, zda si ze mě dělá srandu. Mám sto chutí u RF zrušit účet a jako hlavní si pořídit mBank, ale mBank to má takové složité. Na přihlašování aby si člověk pamatoval bůhví co a když jsem naposledy asi před rokem používal jejich bankovnictví, tak to bylo takové dřevácké. Pak mám ještě KB kvůli hypošce, ale jsou drazí. Tak mě napadlo, že holt každý měsíc převedu pár tisíc z KB do RF a tím splním těch 20 tisíc limit (do RF chodí plat manželky, do KB můj). RF není banka inspirovaná klienty, jsou to kurvy jako každá jiná banka v CZ.

  20. Zdravim vsechny, no, ja jsem na reklamu RB absolutne alergickej a to na obe, jak na tu starsi – banka inspirovana klienty, tak na tu soucasnou „nyni na tema bankovni poplatky“. Prave jsem sepsal cca 2 strankovy e-mail a uvidime, jak bude jejich reakce. Resim s nima patalii uz mesic a uz mi nejak dochazeji sily. Nicmene, pokud to nedopadne, tak si vezmu den volna, sepisu to komplet od zacatku a poslu na par serveru, protoze oni jsou naprostej opak toho, co hlasaj v ty televizi. Aby muj prispevek nebyl uplne od veci a bylo neco konkretniho uz tedka, tak na dotaz, zda by sel udelat ucet na miru, ze jsem videl reklamu, mi bylo sdeleno, ze to se dela az u klientu s obratem nad 50 mil. rocne. Otazku jsem polozil po hodinove pohodove diskusi, kde jsme hledali reseni u meho uctu eKonto. A co se tyka poplatku, tak jen za prichozi a odchozi platby bych u nich tedka nadale platil 2000 Kc mesicne. U GeMoney, kam jsem tyto dva pohyby presunul, platim 0 Kc. Podotykam, ze to je firemni ucet (u osobnich uz ma 0 Kc za prichozi a odchozi platbu vice bank) a jedine co platim je 130 Kc. U RB dostavam krasnych 10 Kc zpet a to je presne cela ta reklama. Svinstvo a dalsi svinstvo je ten zbytek, co s nima resim. No, dam vedet, az to dopadne.
    Jo, nechci delat reklamu GE Money, ale inetovy bankovnictvi se mi libi vice nez RB a to jsem na eBance/RB vyrostl (jsem u nich 10 let). Jeste bych mohl pripsat, jakou nahodou jsem se vubec do GE dostal. Sel jsem takhle do svy banky RB slozit penize kvuli zalozeni s.r.o. Mel jsem s sebou v hotovosti 200.000 na zakladni jmeni (daval jsem 200tis na zmrazeny ucet, abych s potvrzenim pote mohl pokracovat v dozalozeni firmy na prislusnych uradek a mezitim na ty penize nelze u banky sahnout). Pani mi sdelila par veci a mimo jine i to, ze je za to poplatek 1000 Kc. Pak pani odesla kopirovat vsechny doklady. Trvalo to cca 10 minut a mne se v hlave porad motala jedna a ta sama myslenka. Odejdu? Reknu to? No, premohl jsem se a jsem za to rad. Kdyz se pani se stosem papiru vratila, omluvil jsem se a rekl, ze vzhledem k te reklame, co kazdy den vidim v TV, to u nich zalozit proste nemuzu, pac tehle 1000 Kc je ten nejhorsi poplatek, co jsem kdy videl. Pak jsem odesel. Sel naproti do KB a tam jsem se dostal na pulku – 500 Kc. Tak jsem sel dal do GeMoney a tam to bylo za 8 Kc. Tak jsem tam zakotvil. Stalo me to 10 minut cekani na kopirovani a deset minut chuze. U Ge jsem sebral letak se soupisem ostatnich uctu a i kdyz jsem neveril, ze nula za prichozi i odchozi platby u OSVC uctu opravdu bude, tak jsem si tam nasledujici den zalozil i ucet pro fyzickou osobu podnikatele. Po pul roce muzu rict, ze jsem byl neverici Tomas, ze letak neklamal, platim opravdu jen tech 130 Kc za vedeni a vsechny prichozi platby plus odchozi mam opravdu za nula. U MBanky mam jeden ucet taky, nemuzu si stezovat, ale jak tady nekdo psal, takovy trochu tezkopadny to je, filtry nejsou uplne dotazeny, ale na osobni finance to staci. Zalozil jsem ho jeste pred Ge. Ta nemoznost vlozit kdekoliv vklad mi obcas vadi. Vkladomaty v nedohlednu, ale jinak to slape.

  21. Ja pouzivam na platby platobny system PAY PAY http://www.paypay.com s minimalnym poplatkom, pretoze poplatky za prevod medzi bankami su nehorazne predrazene, ked kupujem nieco z Ceska. A ked priratam postovne ktore je drahsie ako z posta z Japonska tak ten biznis stoji za prd, preto na platbu do Cech pouzivam PAY PAY http://www.paypay.com registracia je jednoducha je i v jazyku ceskom!!!

  22. Ahoj. U osobniho uctu je bezproblemove dosahnout na financni limit nutny pro nulovy poplatek za vedeni uctu platbou z nejake jine banky. Nevite prosim, jak je to u firemniho uctu? Musela by se takova nejaka „pujcka“, ktera by byla po nejake dobe vracena, nejak slozite napr. u OSVC (jednoduche ucetnictvi) uctovat? (Nebo dokonce danit „uroky z pujcky“ atd.?). Diky, jestli nekdo vi… S.

  23. PAY PAY platobny system je zrušená stránka. majitelom pobočky bol slovák
    menom: Duris oskar, je už hladaný interpolom na stránke interpolu:
    http://bit.ly/9r7fLgD

    Výpis firmy paypay z obchodného registra:
    http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=44265&SID=2&P=0
    všetkým podvedeným radím podať na policii trestné oznámenie na neznámeho páchatela. pripaden koordinovať postup. na facebooku je pám čo združuje poškodených.
    košice

  24. NEJHORŠÍ BANKA,KTERÁ EXISTUJE!!!!!!!!!!!!!!! KÉŽ BY TAK ZKRACHOVALA,NIC JINÝHO JÍ NEPŘEJU.. U TÉTO BANKY PLATÍTE JEN POPLATKY A POPLATKY.. TAKŽE TAM RADŠI NIKDO ANI NECHOĎTE,PROTOŽE JÁ LITUJI TOHO DNE,KDY JSEM TAM VLEZLA! TEĎ TAM MUSIM ZNOVU VŠECHNO ZRUŠIT A UŽ NIKDY NECHCI SLYŠET TEN DEBILNÍ NÁZEV TÉTO BANKY!!

  25. Ano jen platíte a platíte,, když vidím v televizi reklamu banka inspirovaná klienty tak bych ji asi rozbil. Pořád něco strhávaj a když se člověk pídí proč nikdy to nejde

  26. Raiffeisenbank se chová ke svým klientům jako loupežník.
    O Raiffeisenbank jsem si po zkušenostech z minulosti nedělal iluze. I s vědomím možného podrazu ze strany banky jsem si u nich založil eKonto Flexi se slušným úrokem. A podraz přišel. 1.2.2012 snížila Raiffeisenbank náhle úrok na POLOVIČNÍ z 2% na 1%, aniž by mne informovala. Ani ostatní banky o snížení úroků na termínovaných vkladech jednotlivé klienty neinformují. Jenomže ty snižovaly úrok o 0,1 až 0,2%. Popsanou akci Raiffeisenbanky hodnotím jako drancování vkladů klientů. Je to praxe hodná mafie. Ombudsman banky tvrdí, že o mafiánské akci banka klienty informovala telefonicky i písemně. Úspěšnost informování prý byla 86%. Já jsem patřil mezi těch 14%, které se informovat nepodařilo. Podivné, když dosažitelný jsem v podstatě 24 hodin denně. Pan ombudsman se snažil „nedorozumění“ svést na zaměstnance místní pobočky. Takové vysvětlení odmítám. Popsané mafiánské praktiky jsou organizovány vedením banky. Nebyla to moje první nechutná zkušenost s politikou této neurvalé banky.

  27. chci se také domoci spravedlnosti.založila jsem si stavební spoření u HYPOstavební spořitelny,která se sloučila nebo lépe řečeno byla vzata pod křídla Raiffeisebank spojišťovny v roce 2007.Spoření je na 6 let.Nyní když á mé spoření v září končit mě upírají 2 roky,že prý jsem ho založila v roce 2008.Všechny dokumenty a smlouvu má k nahlédnutí ale oni mě odkázali že si mám toto vyřídit s HYPO stav.spoř.Ta ovšem není v našem regionu k nalezení.Teď opravdu nevím jak se domoci svého práva.je to k nevíře jak se dnes s lidmi jedná obvláště když se snaží i z toho mála co májí šetřit.

  28. Jeeeeeeeeeee sice reaguji až po par letech ,ale treba si to ješte prečtete. Pane Romane,mam podezreni ,že jste slyšel nekde me vypraveni a zkoupiroval jej :-)))))) Me se stalo uplne to same. Žiji v zahraniči a platim celkem často za prevody ,tak jsem se samozrejme pred prvni platbou take volala operatorovi a ptala se na cenu platby. Jenže v mem pripade se z 500 stalo 3300 !!!! Tak jsem tam JEČELA jak tarzan a v ramci omluvy jsem nakonec mela platbu uplne zdarma.
    Banku jsem menit nechtela ,protože mam spoustu trvalych prikazu a spoustu lidi mi pravidelne posila penize.
    No a ted teda musim podotknout ,že se mi to vyplatilo,že jsem ji teda nevymenila,protože mi momentalne v ramci HYPO dnu nabidli neskutečne vyhodne podminky ,ktere prekonali i Hypotečni banku , u ktere jsem dlouholetym klientem a ktera se specializuje na hypoteky.
    A podle me kradou všechny banky,takže je fuk u ktere jste :D
    Pozdrav od more . Tina

Komentáře nejsou povoleny.